Dag 15 – Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu Dag 15 – Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu

Dag 15 – Melbourne

Door: RG

15 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Niks op de agenda, behalve het inpakken voor morgen. Alles geregeld: lang parkeren, planning qua tijd (vlieg om half twaalf plaatselijke tijd). Alleen de koffer nog even herschikken want komende week wordt tamelijk wisselvalig volgens de weerberichten. Tamelijk saaie dag dus, maar noodzakelijk.
Voor morgenavond staat een prachtig hotelletje dicht bij Port Arthur (meest zuidelijke puntje) op het program, met uitzicht over een baai. En omdat de antibioticakuur vandaag eindigt, zie ik mezelf al met een fijne koude pilsner op het terras van hotel zitten, waar de zon (jazeker, die is morgen weer terug) achter de heuvels aan de baai zakt….Was het alvast maar morgen!

• 15 Januari 2016 - 20:35

Aussie Slang In The Bar:

G'day mate, howaya?
    arvo mate, fine.. you?
    good, good...
    tegen de barman:
    aye mate, pass me a schooner of four-X will ya?
    (barman): 'ere ya go
    Cheers mate,
    Je drinkt je biertje, de man naast je roept: Com'on you bloody Bananabender !!! I tell ya, mate... these blokes are all a bunch of bludgers, my better half can do better I tell ya!
    Aye, fair dinkum, mate... I got to go to the dunny, guard my amber fluid, k?
    terwijl je wegloopt hoor je hem roepen: 'av-a-go-you-mug

• 15 Januari 2016 - 21:57

Daantje: