Dag 26 - Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu Dag 26 - Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu

Dag 26 - Canberra

Door: RG

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2016 | Australië, Canberra

Een rit van bijna 600 km voor de boeg, 7,5 uur. Maximale snelheid is hier 110 km/h, maar vaak is het 100, 80 of -in de stedelijke gebieden- 60.
Vroeg opgestaan; dit verdoemde stadje zo snel mogelijk verlaten. +....het is vandaag Australia day. Een soort koningsdag waar lintjes worden uitgedeeld en de rest van het volk vrij is en lekker dronken wordt. Daar wil ik nog wel iets van meekrijgen; volgens de navigatie ben ik rond 15 uur in Canberra.
Rit gaat grotendeels over snelweg; wat kun je ervan zeggen...plat landschap (het schreeuwt veel ordinaire grappen; ik moet er wel om lachen, maar veel mensen draaien hun raampje omhoog). Het is voornamelijk en warm en lang. Nu rijd ik graag auto en word niet snel moe, maar ben toch wel twee keer gestopt. Het is hier toch iets intensiever rijden dan in Europa. Of dat komt door het links rijden (ze moeten 'the right side of the road' toch eens op de juiste manier interpreteren), de hitte...geen idee, maar het vermoeit wel.
In de buurt van Canberra begint het verkeer wat stroperiger te worden. Alle provincialen willen natuurlijk naar de stad...eerst het vergelijk met koningsdag maken en er dan laat in de middag achter komen dat het misschien inderdaad tot koningsdagachtige taferelen kan leiden. Good thinking Robbie!!!
We kruipen de stad in (dat doe ik liever in omgekeerde richting) en het kost een goed anderhalf uur om van de grenzen van de stad naar het hotel te komen. Zelfde hitte als gisteren overigens.
Om half vijf in het hotel. Volgens de receptionist heeft het weinig zin meer om te gaan kijken. De festiviteiten zijn over en er wordt na 20 uur geen drank meer geschonken; dat heeft in het verleden tot teveel problemen geleid. Het blijven natuurlijk afstammelingen van het Britse Rijk.
Dan maar even een douche op de kamer, en wat een fijne kamer is dat!!! Het bed is net zo breed als lang en heerlijk zacht. En de douche; een regendouche met ritual-achtige flaconnetjes. De kamer kijkt uit over de stad. Ik ben als een meisje zo blij; na twee dagen stinken kan ik eindelijk een lekkere douche nemen en daarna even op een heerlijk bed van het uitzicht genieten.
Na een rump en wat groenten (m'n moeder leest ook mee), nee echt heel veel groenten en een beetje vlees, neergeploft en geslapen zoals ik in jaren niet geslapen heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2016

Dag 27 - Sydney

26 Januari 2016

Dag 26 - Canberra

25 Januari 2016

Dag 25 - Echuca

24 Januari 2016

Dag 24 - Melbourne

23 Januari 2016

Dag 23 - Melbourne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 5202

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: