1e dag Sydney - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rob-beneden - WaarBenJij.nu 1e dag Sydney - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rob-beneden - WaarBenJij.nu

1e dag Sydney

Door: RG

Blijf op de hoogte en volg

01 Januari 2016 | Nederland, Schiphol

Na een (veel te) lange tussenstop in Kuala Lumpur en een zeer rustige vlucht dan eindelijk aangekomen in Sydney. Het autoverhuurbedrijf heeft een shuttleservice, dus een telefoontje was voldoende om opgehaald te worden; bijzonder fijn, want het laatste dat ik zou willen is uit moeten zoeken hoe ik daar terecht moest komen.
Na een korte inspectie en babbeltje met Kat in de auto gesprongen. Nu zijn er meerdere nieuwigheden die de aandacht vragen;
1. Het is een automaat. Voor mij betekent dat een pedaal minder en opletten dat je niet per ongeluk probeert te schakelen.
2. Stuur aan de verkeerde kant. Het stoere linkerhandje aan het stuur werkt hier dus niet. Ga proberen met rechts…
3. Ruitenwisser en richtingaanwijzer omgedraaid. De eerste paar keren dat ik een afslag nam heeft het tegemoet- en achteropkomende verkeer moeten inschatten aan de hand van de snelheid van de ruitenwissers welke kant ik op wilde.
4. Verkeer aan de verkeerde kant van de weg (daar komt dus waarschijnlijk de term verkeer vandaan)
Al met al wende dit vrij snel, zelfs zonder schade. Rond half drie was ik bij het hotel. Spullen naar boven gebracht, een lekkere lange douche genomen en op zoek naar een supermarkt. Bij een ‘bottleshop’ nog een paar koele biertjes gekocht (Coopers Pilsner; Australiërs blijken niet graag pilsners te drinken. Zal wel te vrouwelijk zijn. Alle mannen zien er hier uit alsof ze rugby spelen, Ayers Rock per individu in 1 dag kunnen afbreken en weer opbouwen en een kangoeroe als ontbijt eten).
Daarna ben ik in een lange diepe slaap gevallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2016

Dag 27 - Sydney

26 Januari 2016

Dag 26 - Canberra

25 Januari 2016

Dag 25 - Echuca

24 Januari 2016

Dag 24 - Melbourne

23 Januari 2016

Dag 23 - Melbourne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 5255

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: