Dag 19 - Tullah - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu Dag 19 - Tullah - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Tullah

Door: RG

19 Januari 2016 | Australië, Queenstown

Jammer om deze schitterende locatie achter me te moeten laten. De eigenaar raadt me nog aan om even naar het plaatselijke museum te gaan om de geschiedenis van dit gebied te begrijpen. Het blijkt één van de eerste industriële gebieden van koloniaal Tasmanië te zijn. Mijnen, de eerste spoorweg. Het is een tamelijk amateuristisch museumpje maar niettemin de moeite waard. Je bent er niet al teveel tijd mee kwijt, maar krijgt inderdaad een aardige indruk van de geschiedenis en de trots die de inwoners voelen.
Door naar Tullah, waar een overnachting in een motel aan een meer op het programma staat.
Het valt eerlijk gezegd een beetje tegen. Het is bloedheet en dat zorgt voor vliegen en muggen. Gelukkig vanochtend bij het ontbijt de tip gekregen om fly-repellent te kopen en het helpt inderdaad een beetje. Beetje bij het meer gelopen, wasjes gedaan en 's avonds voor het eerst flathead gegeten, een vissoort. Heerlijk.
Langzaam komen er berichten van enkele bosbranden, maar niks om ons zorgen over te maken volgens de eigenaar. De branden zijn aan de andere kant van Cradle Mountain. Lekker slapen dan maar...