Dag 20 - Quamby Brook - Reisverslag uit Quamby Brook, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu Dag 20 - Quamby Brook - Reisverslag uit Quamby Brook, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu

Dag 20 - Quamby Brook

Door: RG

Blijf op de hoogte en volg

20 Januari 2016 | Australië, Quamby Brook

Vandaag naar Quamby Brook; dit had qua reisschema Deloraine moeten zijn, maar omdat ik alles de dag van te voren boek kan het voorkomen dat alles vol zit. Nou ja, het dorpje ligt zo'n 10 kilometer onder Deloraine, dus zover ligt het ok weer niet uit de route.
Op de weg naar Quamby toe moet ik nog even stoppen in Sheffield, want daar hebben ze 'murals'. Mijn gedachten gingen direct uit naar muurschilderingen uit het hele verre verleden. Niks was minder waar; het zijn schilderingen op moderne muren van huizen en winkels, gemaakt door hedendaagse kunstenaars. Ze beelden allemaal taferelen uit die vaak verband houden met het leven op en rondom Cradle Mountain. Prachtig gedaan, maar nu niet direct primitieve plaatjes van mannetjes die op emoe-jacht gaan en handovertrekken.
De berichten op de radio over de bosbranden worden frequenter. Het probleem is echter dat alle kleine plaatsjes die opgenoemd worden mij niets zeggen. Ze moeten echter wel in de buurt liggen, want het lijkt wel alsof ik de avond in rijd, terwijl het ca. 13 uur uur. Doordat ik met raam open rijd, dringt de geur van haardvuur langzaam binnen. Prima geur, daar niet van, maar niet direct de geur die je in een gortdroge omgeving wilt ruiken. Nog een half uurtje volgens de nav, dus we zien wel wat er gebeurt. Geen vlammen gezien gelukkig, maar de roetnevel hangt nog wel overal.
De eigenaar is een Duitser, die getrouwd is met een Filipijnse. Bijzonder aardige mensen. Ik zou maar even naar hun meertje moeten lopen; kan ik rustig een sigaretje roken en misschien zie ik het vogelbekdier wel, een wilde! Dat gebeurde op dat moment niet, maar waar de platypus het liet afweten, waren de vliegen in overvloed aanwezig. En deze steken ook nog. Als een dolle terug naar binnen, want ik had voor de verandering eens naar advies geluisterd. De gasten in Queenstown hadden aangeraden fly-repellent te kopen voor het gebied waar ik naar toe ging. En ze hadden gelijk. Het spul werkt behoorlijk. Waar zojuist nog minimaal 30 vliegen op me zaten, zijn het er nu misschien 4. Een hele verbetering!
's avonds prima gegeten in Deloraine, waar de vuurgeur steeds sterker werd. Maar de plaatselijke bevolking maakt zich niet druk, dus waarom zou ik dat wel doen? Ze schijnen hier de beste brandweerlieden ter wereld te hebben....
Na het eten nog een keer ingesmeerd met de repellent om een laatste keer de platypus te zien. Zachtjes naar het meertje toe en inderdaad; er steekt iets boven het water uit. Het is net te donker om duidelijke lijnen te onderscheiden, maar dit moet hem zijn. Dit is geen vis, geen vogel, want er zit een lijf zo groot als een middelgrote hond aan vast. Gaaf! Nog een kwartiertje gekeken en toen naar bed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Quamby Brook

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2016

Dag 27 - Sydney

26 Januari 2016

Dag 26 - Canberra

25 Januari 2016

Dag 25 - Echuca

24 Januari 2016

Dag 24 - Melbourne

23 Januari 2016

Dag 23 - Melbourne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 5190

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: