Dag 17 – New Norfolk - Reisverslag uit New Norfolk, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu Dag 17 – New Norfolk - Reisverslag uit New Norfolk, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu

Dag 17 – New Norfolk

Door: RG

17 Januari 2016 | Australië, New Norfolk

De dag begon met een uiterst lieflijk ontbijtje, verzorgd door Bev (Bev en Gary runnen dit heerlijke Bed & Breakfast). En redelijk op tijd natuurlijk, want vandaag staat de excursie naar Port Arthur op het programma, het gevangenencomplex uit midden 19e eeuw. Gisteren de tickets al gehaald en om 9.30 uur is de eerste rondleiding.
Port Arthur was behoorlijk indrukwekkend kan ik zeggen. Het gaat te ver om hier allemaal te vertellen wat hier gebeurd is, maar het moet een tamelijk schizofrene bedoening geweest zijn in die tijd.
Na twee rondleidingen en op eigen houtje rondgelopen te hebben (het is inderdaad een complex, met gevangenissen, regentenhuizen, kerken, workshops; je bent niet 1-2-3 uitgekeken), werd het weer tijd om richting auto te gaan. De volgende overnachting is nog een 2-3 uur rijden.

New Norfolk: Hoe vriendelijk de man achter de receptie is, hoe slecht de kamer is. Het stinkt er naar stilstaand water, of misschien lekkende koelkast. Hoe dan ook, hier moeten we het mee doen en dat zal best wel lukken. Afhaalmaaltijdje bij de plaatselijke Chinees, want New Norfolk is verder dicht op zondag. Wel goede tips van de receptionist ontvangen waar te stoppen om even van het uitzicht te genieten, dus dat gaan we morgen zien. Morgen een overnachting in een monument in Queenstown.