Dag 13 - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu Dag 13 - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob-beneden - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Melbourne

Door: RG

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Vandaag is het nog iets warmer, maar heb om 11.00 uur een afspraak in Overbeek, één van de Nederlandse verzorgingshuizen. Binnenblijven is vandaag geen optie.
Uitchecken is om 10 uur en ik zit slechts tien minuten rijden van het complex vandaan. Even de tijd genomen om op een terras de route na Tasmanie uit te stippelen. Dat is gelukt; na de landing op Melbourne over een dag of tien gaat de route naar boven, naar Echuca. De eigenaresse van het motel in Eden had dat als tip gegeven, haar zoon werkt daar bij de VVV. Daar zou het oude Australie nog zichtbaar zijn. Ben benieuwd.
Maar terug naar het bezoek aan Overbeek. Uiteraard eerst verkeerd gereden; ik zag een bord met Elderly Apartments staan en ging er - eigenwijs als ik ben- vanuit dat dat de locatie was. Aangekomen bij de gemeenschappelijke ruimte hing een bordje "Dutch Store", wat mijn idee alleen maar sterkte. Omdat er geen receptie te bekennen was, ben ik daar maar heengelopen. Achter de toonbank stond een mevrouw, aan de toonbank zat een meneer. Toen ik mij voorstelde begon de man te lachen, de vrouw keek me hoogst verbaasd aan. Dit waren meneer en mevrouw Gerritzen (verschil tussen de z en s hoor je natuurlijk niet) uit Utrecht. Leuk babbeltje mee gemaakt, maar er stond natuurlijk een afspraak met Margret Oudendyk om 11 uur. Die naam hadden ze nog nooit gehoord. Toch maar even gevraagd of dit locatie Overbeek was. Nee dus. Na wat verwarrende beschrijvingen (half Engels, half Nederlands en man en vrouw die zich tegelijkertijd met de route bemoeien...) in de auto gestapt en naar de juiste locatie gereden. Daar werd ik ontvangen door mevrouw Oudendyk. Een prachtige ontmoeting; ze nam alle tijd om de filosofie achter de instelling toe te lichten, waarom er bewust voor kleinere woongroepen was gekozen. Die verhalen zal ik in een ander document neerzetten, dus als je geïnteresseerd bent vertel ik er graag over als ik terug ben. Het was een heel inspirerend bezoek en ga zo aan de slag om zoveel mogelijk op papier (schijf) te zetten. Zoals gezegd; het is bloedheet. Ben net een half uurtje buiten geweest met een dikke laag zonnebrand en toch prikt de huid behoorlijk. Het is dus niet heel vervelend om binnen de indrukken schriftelijk te verwerken.
Morgen om 11 uur staat de tweede locatie op het programma. Dat zit op zo'n vijf minuten lopen van waar ik nu zit :)

  • 14 Januari 2016 - 10:25

    Ilse:

    Mooi om weer wat van je te lezen. Fijn dat het een goed gesprek was! Xx

  • 14 Januari 2016 - 12:37

    Marike:

    Cool Robbie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2016

Dag 27 - Sydney

26 Januari 2016

Dag 26 - Canberra

25 Januari 2016

Dag 25 - Echuca

24 Januari 2016

Dag 24 - Melbourne

23 Januari 2016

Dag 23 - Melbourne

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 5197

Voorgaande reizen:

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: